Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

HIKEV Hidrauilka-Pneumatika Kft. Webáruház Általános Szerződési Feltételek - ÁSZF

 

Webáruházunkban csak jogi személyek adhatnak le rendelést, magánszemélyek (Fogyasztók) nem.
Amennyiben a Felhasználó a számlázási adatok között jogi személyt jelöl meg vagy ő maga jogi személy, akkor nem minősül Fogyasztónak, ugyanis az jogügyletet vállalkozás érdekében vagy képviseletében kötötte.

Megrendelés feladásához előzetes regisztráció és belépés vagy a számlázási adatok megadása szükséges. A webáruházban történő vásárlásokra az Általános Szerződési Feltételek irányadóak. Az Általános Szerződési Feltételeket webáruházunk és weblapunk is tartalmazza. 

A Szolgáltató neve: HIKEV Hidraulika-Pneumatika Kft.
A Szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 1172 Budapest, Lokátor utca 9.
A Szolgáltató elektronikus levelezési címe: kereskedelem@hikev.hu 
A Szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 01-09-885002
A Szolgáltató adószáma: 140181-96-2-42
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
A Szolgáltató telefonszáma: +36 1 253 5485
A kommunikáció nyelve: magyar


A Szolgáltató a továbbiakban Eladó,
a Felhasználó a továbbiakban Vevő.


A tárhelyszolgáltató adatai:
NETFÓRUM Kft.
H-2000 Szentendre, Szatmári utca 41.
Mobil: +36 20 983 4677
E-mail: ugyfelszolgalat@netforum.hu
Weboldal:
http://www.netforum.hu


Általános Szerződési feltételek webáruház használatához

Minden, az internetes felületen összeállított és elküldött megrendelés szerződési ajánlatnak minősül. A megrendelés megküldésével a Vevő igazolja, hogy megismerte az eladó Általános Szerződési Feltételeit, elfogadja az abban írtakat, és tudomásul veszi, hogy a Felek között szerződés az ÁSZF előírásai szerinti tartalommal jött létre.  

 


- 1 -


Szerződés létrejötte és teljesítése

A megrendelés beérkezését igazoló automatikus e-mail nem minősül a megrendelés elfogadásának,
az a rendszer regisztrációja.  A szerződés a "Megrendelés visszaigazolás" megküldésével jön létre és a
megrendelt áru átadásával és az ellenérték megfizetésével teljesül.  
A megrendelések feldolgozása a beérkezés sorrendjében, nyitvatartási időben (hétfőtől péntekig, 8:00 - 16:00-ig) történik. A megrendeléseket legkésőbb a beérkezést követő munkanapon feldolgozzuk és " Megrendelés visszaigazolás"-t küldünk.
Az Eladó jogosult visszautasítani a megrendelést, ha a Vevő korábban nem teljesítette az áru átvételére és/vagy az áru ellenértékének megfizetésére vonatkozó kötelezettségét, vagy más módon megsértette az Általános Szerződési Feltételek előírásait. A termék átvételi ideje és helye, ill. a fizetés módja minden esetben egyeztetésre kerül a Vevővel ( a Vevő által a megrendelésben megjelölt kéréshez igazodva) a szerződés ezen elemeit a "Megrendelés visszaigazolás" dokumentum rögzíti. 

 

Szállítási határidő

A szállítási határidő az a visszaigazolásban meghatározott határidő, amely a megrendelés-visszaigazolás napjával kezdődik, amennyiben a felek erre az időpontra már minden műszaki és kereskedelmi feltételt tisztáztak, illetve a Vevő minden, a határidőre történő teljesítéséhez szükséges előírás teljesítéséről gondoskodott (pl. megrendelés,  bankkártyás fizetés). Ha olyan akadályozó tényező merül fel, melyre az Eladónak nincs ráhatása, úgymint vis-major, sztrájk, időjárási akadály stb. a szállítási határidő az akadály időtartamával meghosszabbodhat.

 
Árak, ajánlati árak

Áraink nettó Forint árak. A leadott rendelések esetében az árak a megrendelés pillanatában rögzített értéken maradnak.
Amennyiben az Eladó minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében a Vevőnek joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin az Eladónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére. 

 

Számlázás, díjak

Az árak az esetleges csomagolási és szállítási költséget nem tartalmazzák! Ezen költségeket eltérő megállapodás hiányában a Vevő viseli és a számlán külön kerülnek feltüntetésre. Az aktuális szállítási költségekről a webáruház szállítási információ fül alatt tájékozódhat.


- 2 -

Szállítási lehetőségek

- GLS futárszolgálattal,

- Magyar Posta (MPL),
- Személyes átvétel cégünknél (1172 Budapest, Lokátor utca 9).

A webáruház oldalán közölt szállítási díjak csak belföldi szállítás esetén érvényesek. Külföldre történő szállítás esetén a szállítási díjat a visszaigazolásban külön közöljük.
Raklapos szállítás vagy ha az áru súlya vagy terjedelme nem alkalmas GLS futárszolgálattal (Illetve MPL-el) történő szállításra, akkor a szállítási költség a webáruházunk oldalán közölt áraktól eltérő, ezt a szállítási költséget a visszaigazolásban külön közöljük.

A küldemény átvételekor, kérjük, ellenőrizze a csomag állapotát! A leggondosabb csomagolás esetében is előfordulhat, hogy a küldemény megsérül, ezért az átvételkor szükséges ennek ellenőrzése és dokumentálása. Bármilyen probléma esetén vegye fel a személyes kapcsolatot vevőszolgálatunkkal. 


Fizetési lehetőségek

Utánvét: 
Házhozszállításkor a futárszolgálat munkatársánál számla ellenében bankkártyával illetve készpénzben.  Utánvétes megrendelés esetén az Eladó szerződött futár partnere a GLS Kft. szedi be az utánvét összegét.


Készpénz/ bankkártya:
A webáruházban történő rendelés esetén, vagy vevőszolgálatunkon, személyes áruátvételkor készpénzfizetésre is van lehetőség összegkorlátozás nélkül bankkártyával illetve készpénzzel.


Előreutalás: 
Amennyiben az árut nem kívánja készpénzzel kifizetni, akkor díjbekérő alapján - melyet e-mailben küldünk el -  előre utalással is van mód a pénzügyi teljesítésre.
 

Bankkártyás fizetés a weboladalon (SimplePay):
Bankkártyás fizetés (SimplePay) esetén a megrendeléskor csak a kártya fedezetképessége kerül ellenőrzésre, a kártyához tartozó számla a végleges visszaigazolással egyszerre kerül megterhelésre. Amennyiben a visszaigazolás plusz tételt és értéket tartalmaz, a Megrendelőnek a különbözet kifizetését is meg kell erősítenie. A bankkártyával (SimplePay) megrendelés esetén a 2 munkanapon belül ki nem egyenlített fizetési kötelezettséget a megrendeléstől való elállásnak vesszük. 

- 3 -

Átutalás:
Szerződött Partnereinknek a megállapodott fizetési feltételek betartása mellett lehetősége van halasztott fizetéssel, átutalással kiegyenlíteni a számláikat. Ennek feltétele hatályban lévő szerződés és az esedékes számlák határidőre történő kiegyenlítése. 

 


Jótállás, szavatosság,  garanciális feltételek

Az Eladó által gyártott és forgalmazott termékekre a törvényben előírt, illetve a gyártó által vállalt jótállási időt irányadó.  A jótállási igényt az eredeti számlával vagy annak másolatával lehet érvényesíteni. Az Eladó az általa forgalmazott termékre maximum napi 8 órás felhasználói üzemet figyelembe véve 1 év, ettől eltérő üzemmód esetén 6 hónap, javítás vagy szolgáltatás esetén 6 hónap jótállást vállal. A termékek szakszerűtlen használata, javítása, átalakítása és az ezzel összefüggő meghibásodások a jótállási körön kívül esnek.

 



Jótállási ügyintézés

Ha a webáruházban vásárolt termék a jótállási időn belül meghibásodott, a vevő erről köteles az eladót haladéktalanul értesíteni.  Munkatársunkkal történt előzetes egyeztetés után a terméket vissza kell juttatni az Eladó telephelyére, személyesen, futárszolgálattal vagy postai úton. A szállítási költséget megalapozott igény esetén az Eladó viseli  Az Eladó a saját szállítási költségeinél magasabb szállítási költséget nem térít. A termékeket eredeti csomagolásban, gyári tartozékaival együtt kell visszaküldeni a csereigény érvényesítéséhez. Postai szállítás, illetve futárszállítás esetén fontos, hogy a szükséges papírokon kívül hibaleírás valamint napközbeni telefonos elérhetőség is kerüljön megjelölésre. A terméket megfelelő csomagolással kell ellátni, a szállítás során keletkezett károkért az Eladó nem felel. A visszaszállított termék bevizsgálásra kerül, az Eladó azok javíthatóságát vagy a cserejogosultságot megállapítja.  A nem rendeltetésszerű használatból eredő károk és a felmerült költségek a vevőt terheli.  A termékek egy része jótállási időn belül szervizköteles (időszakos felülvizsgálat, karbantartás, szerviz). Ezen termékekre a jótállás csak akkor érvényesíthető, amennyiben a vevő az előírt időközi felülvizsgálatot, karbantartást, szervizelést igazolhatóan időben, az eladó szervizében vagy más szervizre jogosult szakszervizben elvégeztette. 

 

 A jótállás megszűnése

Szállítás során történő árusérülés (ilyen kár bekövetkeztét az áru átvételekor a vevő és a szállító köteles jegyzőkönyvbe foglalni) nem tartozik a jótállás hatálya alá. Kizárt a jótállás mechanikus

-  4 -

 

sérülés, szakszerűtlen szerelés, szakszerűtlen üzembe helyezés, szakszerűtlen használat, kezelés vagy tárolás miatt.  Ugyancsak nem érvényesíthető jótállás a használati utasítással össze nemegyeztethető használat, a rendeltetésszerű használattól való eltérés, a dokumentációban vagy a
vonatkozó katalógusban feltüntetett üzemeltetési körülményektől eltérő körülmények közötti használat miatt bekövetkező károk tekintetében.  A jótállás és szavatosság a csúszó-, kopó alkatrészek természetes kopására nem vonatkozik. Amennyiben a reklamáció megalapozatlan, a szerviz a hiba feltárása után árajánlatot küld a vevőnek a várható javítási költségről. Amennyiben a vevő vállalja a javítás költség megtérítését, az eladó a javítást elvégzi, a javítási költségről a szerviz számlát állít ki a vevő részére. Amennyiben a vevő nem kéri a javítást, akkor az addig felmerült költségek kerülnek számlázásra (szállítás, hibafelmérés, stb. )

 

Ügyfél észrevételek / reklamáció

A reklamáció érvényesítésének helye az Eladó székhelye. A kifogásolt árut eredeti csomagolásában kell visszaküldeni.  Az Eladó nem felel a csomagolás elégtelensége vagy alkalmatlansága miatt bekövetkező károkért. Az igényérvényesítés feltétele a számla, a jótállási jegy bemutatása (amennyiben ki lett állítva/mellékelve a vásárláskor), és a meghibásodás leírása. A kifogás elismerése esetén a szállítási költségeket az Eladó vállalja megtéríteni, ellenkező esetben az a vevőt terheli. A szállítási költség nem lehet magasabb, mint az eladó által alkalmazott szállítási díj. A vevőszolgálat a javítás elvégzése után értesíti a vevőt javítás elvégzéséről, az áru átadásáról.  Az áru cseréjére, vagy az ellenérték visszafizetésére csak abban az esetben kerülhet sor, ha a hibás árut sérülésmentesen, az összes tartozékával együtt küldte vissza a vevő és az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott egyéb feltételek is teljesültek.  Az ügyintézéssel kapcsolatos kérdésekben ügyintéző munkatársunk nyújt segítséget

 

Elállási jog

Elállás Vevő részéről

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Fogyasztónak minősülő Felhasználó a távollévők kötött szerződés esetén a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. (Az elállási jog nem illeti meg a jogi személyeket, vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el). Mivel webáruházunkban kizárólag jogi személyek, vállalkozások vásárolhatnak, ezért a fent részletezett elállási jog nem érvényesíthető.

 

 

- 5 -

Ellálás Eladó részéről

Jogi személyű (vállalkozások) Vevő esetén a megrendelés visszaigazolását követő – az átvételtől számított 8 napon túli – Vevői elállás, felmondás, illetve megrendelői érdekkörben történő meghiúsulás esetén a Vevő kötbér fizetésére köteles az Eladó számára.
A kötbér mértéke 2 MFt alatti rendelési érték esetében a rendelési érték 10%-a, 2 millió Ft és a feletti érték esetében 20  %-a. Ha az eladó kifejezetten a vevő megrendelésére szerezte be az árut (egyedi árubeszerzés), a kötbér mértéke 2 millió Ft alatti rendelési érték esetében a rendelési érték 20%-a, 2 millió Ft és a feletti érték esetében 30%-a.

 

Felelősség

Mivel a webáruházban a termékek kiválasztását a Megrendelő végzi, az adott alkalmazásra való megfelelőségért az Eladó nem felel. Ezért a megrendelés leadása előtt kérjük, tájékozódjon a katalógusaink ajánlásai alapján vagy kérje Munkatársunk segítségét! Szavatosság csak az eladó által beépített, új eszközökre vonatkozik, a meglévő, régi eszközök hibájából adódó károk szavatosság körébe nem vonhatóak.
Az Eladó nem felel a magatartásán kívül álló okok miatt történő késedelmes teljesítésért, vele szemben ilyen ok miatt kárigény, kötbér( termelés kiesés, elmaradt haszon, termék sérülés stb.) nem érvényesíthető.  Az érvényesített kár összege nem haladhatja meg a szerződött értéket. Az Eladó rendelkezik felelősség biztosítással.
Vevő köteles a szerződés teljesítése során tudomására jutó minden információt, know-how-t és egyéb üzleti titkot megőrizni, bizalmasan kezelni. Az Eladó kifejezett egyetértése nélkül semmiféle információt, iratot, árajánlatot, dokumentációt, rajzot, ábrát vagy egyéb dokumentumot harmadik félnek nem adhat át, vagy egyéb módon nem tehet hozzáférhetővé. Az Eladó ugyancsak köteles a Vevővel kapcsolatos adatokat bizalmasan kezeli.


A kárveszély átszállása

A kárveszély – részteljesítés esetében is –az átadás-átvétellel száll át Vevőre. 


Tulajdonjog fenntartása

Az áru tulajdonjoga az áru átvétele és az ellenérték megfizetése után száll át a Vevőre . Az áru mindaddig az Eladó tulajdonát képezik, amíg Vevő a vételárat hiánytalanul ki nem egyenlíti. A tulajdonjog fenntartásra figyelemmel a fizetési késedelem bekövetkezte után az Eladó jogosult az árut birtokba venni, mely tény önmagában nem jelenti a szállítási szerződéstől való elállást. Vevő köteles minden, az Eladó tulajdonát képező áruval kapcsolatos jogokat befolyásoló tényt, körülményt az Eladóval haladéktalanul közölni.

- 6 -

 

 

Egyéb rendelkezések

Az ÁSZF-ben külön nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. Jogvitás esetekben először a Felek megpróbálják a vitás kérdéseket békésen rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, alávetik magukat hatáskörtől függően a Fővárosi Bíróság vagy a Fővárosi Ítélőtábla kizárólagos illetékességének.  Amennyiben az Általános Szerződési Feltételekben foglaltaktól eltérően állapodnak meg a Felek, akkor Vállalkozási vagy Szállítási szerződés megkötése írásban érvényes, melyben hivatkozni kell arra, hogy az ÁSZF szabályitól mely részeiben térnek el. Jelen Általános Szerződési Feltételek minden kiadott árajánlat, rendelésigazolás és szerződés elválaszthatatlan része.  Az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakon kívül javasolt a termék katalógusok ajánlásaiban foglaltak megismerése és betartása.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- 7 -