HIKEV Hidrauilka-Pneumatika Kft. Webáruház
Általános Szerződési Feltételek - ÁSZF
Webáruházunkban csak jogi személyek adhatnak le rendelést,
magánszemélyek (Fogyasztók) nem.
Amennyiben a Felhasználó a számlázási adatok között jogi személyt jelöl meg vagy
ő maga jogi személy, akkor nem minősül Fogyasztónak, ugyanis az jogügyletet
vállalkozás érdekében vagy képviseletében kötötte.
Megrendelés feladásához előzetes regisztráció és belépés vagy a számlázási adatok megadása szükséges. A webáruházban történő vásárlásokra az Általános Szerződési Feltételek irányadóak. Az Általános Szerződési Feltételeket webáruházunk és weblapunk is tartalmazza.
A Szolgáltató neve: HIKEV
Hidraulika-Pneumatika Kft.
A Szolgáltató székhelye (és egyben a
panaszügyintézés helye): 1172 Budapest, Lokátor utca 9.
A Szolgáltató elektronikus levelezési címe: kereskedelem@hikev.hu
A Szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási
száma: 01-09-885002
A Szolgáltató adószáma: 140181-96-2-42
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve:
Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
A Szolgáltató telefonszáma: +36 1 253 5485
A kommunikáció nyelve: magyar
A Szolgáltató a továbbiakban Eladó,
a Felhasználó a továbbiakban Vevő.
A tárhelyszolgáltató adatai:
NETFÓRUM Kft.
H-2000 Szentendre, Szatmári utca 41.
Mobil: +36 20 983 4677
E-mail: ugyfelszolgalat@netforum.hu
Weboldal: http://www.netforum.hu
Általános Szerződési feltételek webáruház használatához
Minden, az internetes felületen összeállított és elküldött megrendelés szerződési ajánlatnak minősül. A megrendelés megküldésével a Vevő igazolja, hogy megismerte az eladó Általános Szerződési Feltételeit, elfogadja az abban írtakat, és tudomásul veszi, hogy a Felek között szerződés az ÁSZF előírásai szerinti tartalommal jött létre.
- 1 -
Szerződés létrejötte és teljesítése
A megrendelés beérkezését igazoló automatikus e-mail nem
minősül a megrendelés elfogadásának,
az a rendszer regisztrációja. A
szerződés a "Megrendelés visszaigazolás" megküldésével jön létre és a
megrendelt áru átadásával és az ellenérték megfizetésével teljesül.
A megrendelések feldolgozása a beérkezés sorrendjében, nyitvatartási időben
(hétfőtől péntekig, 8:00 - 16:00-ig) történik. A megrendeléseket legkésőbb a
beérkezést követő munkanapon feldolgozzuk és " Megrendelés
visszaigazolás"-t küldünk.
Az Eladó jogosult visszautasítani a megrendelést, ha a Vevő korábban nem
teljesítette az áru átvételére és/vagy az áru ellenértékének megfizetésére
vonatkozó kötelezettségét, vagy más módon megsértette az Általános Szerződési
Feltételek előírásait. A termék átvételi ideje és helye, ill. a fizetés módja
minden esetben egyeztetésre kerül a Vevővel ( a Vevő által a megrendelésben
megjelölt kéréshez igazodva) a szerződés ezen elemeit a "Megrendelés
visszaigazolás" dokumentum rögzíti.
Szállítási határidő
A szállítási határidő az a visszaigazolásban meghatározott határidő, amely a
megrendelés-visszaigazolás napjával kezdődik, amennyiben a felek erre az
időpontra már minden műszaki és kereskedelmi feltételt tisztáztak, illetve a
Vevő minden, a határidőre történő teljesítéséhez szükséges előírás
teljesítéséről gondoskodott (pl. megrendelés,
bankkártyás fizetés). Ha olyan akadályozó tényező merül fel, melyre az
Eladónak nincs ráhatása, úgymint vis-major, sztrájk, időjárási akadály stb. a
szállítási határidő az akadály időtartamával meghosszabbodhat.
Árak, ajánlati árak
Áraink nettó Forint árak. A leadott rendelések esetében az
árak a megrendelés pillanatában rögzített értéken maradnak.
Amennyiben az Eladó minden gondossága ellenére
hibás ár kerül a webáruház felületére, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0”
Ft-os vagy “1” Ft-os ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás
áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja
a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében a Vevőnek joga van
nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin az
Eladónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére.
Számlázás, díjak
Az árak az esetleges csomagolási és szállítási költséget nem tartalmazzák! Ezen költségeket eltérő megállapodás hiányában a Vevő viseli és a számlán külön kerülnek feltüntetésre. Az aktuális szállítási költségekről a webáruház szállítási információ fül alatt tájékozódhat.
- 2 -
Szállítási lehetőségek
- GLS futárszolgálattal,
- Magyar Posta (MPL),
- Személyes átvétel cégünknél (1172 Budapest, Lokátor utca 9).
A webáruház oldalán közölt szállítási díjak csak belföldi szállítás esetén
érvényesek. Külföldre történő szállítás esetén a szállítási díjat a
visszaigazolásban külön közöljük.
Raklapos szállítás vagy ha az áru súlya vagy terjedelme nem alkalmas GLS
futárszolgálattal (Illetve MPL-el) történő szállításra, akkor a szállítási
költség a webáruházunk oldalán közölt áraktól eltérő, ezt a szállítási
költséget a visszaigazolásban külön közöljük.
A küldemény átvételekor, kérjük, ellenőrizze a csomag állapotát! A leggondosabb csomagolás esetében is előfordulhat, hogy a küldemény megsérül, ezért az átvételkor szükséges ennek ellenőrzése és dokumentálása. Bármilyen probléma esetén vegye fel a személyes kapcsolatot vevőszolgálatunkkal.
Fizetési lehetőségek
Utánvét:
Házhozszállításkor a futárszolgálat munkatársánál számla ellenében
bankkártyával illetve készpénzben. Utánvétes
megrendelés esetén az Eladó szerződött futár partnere a GLS Kft. szedi be az
utánvét összegét.
Készpénz/ bankkártya:
A webáruházban történő rendelés esetén, vagy vevőszolgálatunkon, személyes
áruátvételkor készpénzfizetésre is van lehetőség összegkorlátozás nélkül
bankkártyával illetve készpénzzel.
Előreutalás:
Amennyiben az árut nem kívánja készpénzzel kifizetni, akkor díjbekérő alapján -
melyet e-mailben küldünk el - előre utalással is van mód a pénzügyi
teljesítésre.
Bankkártyás fizetés a
weboladalon (SimplePay):
Bankkártyás fizetés (SimplePay) esetén a megrendeléskor
csak a kártya fedezetképessége kerül ellenőrzésre, a kártyához tartozó számla a
végleges visszaigazolással egyszerre kerül megterhelésre. Amennyiben a
visszaigazolás plusz tételt és értéket tartalmaz, a Megrendelőnek a különbözet
kifizetését is meg kell erősítenie. A bankkártyával
(SimplePay) megrendelés esetén a 2 munkanapon belül ki nem egyenlített fizetési
kötelezettséget a megrendeléstől való elállásnak vesszük.
- 3 -
Átutalás:
Szerződött Partnereinknek a megállapodott fizetési feltételek betartása mellett
lehetősége van halasztott fizetéssel, átutalással kiegyenlíteni a számláikat.
Ennek feltétele hatályban lévő szerződés és az esedékes számlák határidőre
történő kiegyenlítése.
Jótállás, szavatosság, garanciális
feltételek
Az Eladó által gyártott és forgalmazott termékekre a törvényben előírt, illetve a gyártó által vállalt jótállási időt irányadó. A jótállási igényt az eredeti számlával vagy annak másolatával lehet érvényesíteni. Az Eladó az általa forgalmazott termékre maximum napi 8 órás felhasználói üzemet figyelembe véve 1 év, ettől eltérő üzemmód esetén 6 hónap, javítás vagy szolgáltatás esetén 6 hónap jótállást vállal. A termékek szakszerűtlen használata, javítása, átalakítása és az ezzel összefüggő meghibásodások a jótállási körön kívül esnek.
Jótállási ügyintézés
Ha a webáruházban vásárolt termék a jótállási időn belül meghibásodott, a vevő erről köteles az eladót haladéktalanul értesíteni. Munkatársunkkal történt előzetes egyeztetés után a terméket vissza kell juttatni az Eladó telephelyére, személyesen, futárszolgálattal vagy postai úton. A szállítási költséget megalapozott igény esetén az Eladó viseli Az Eladó a saját szállítási költségeinél magasabb szállítási költséget nem térít. A termékeket eredeti csomagolásban, gyári tartozékaival együtt kell visszaküldeni a csereigény érvényesítéséhez. Postai szállítás, illetve futárszállítás esetén fontos, hogy a szükséges papírokon kívül hibaleírás valamint napközbeni telefonos elérhetőség is kerüljön megjelölésre. A terméket megfelelő csomagolással kell ellátni, a szállítás során keletkezett károkért az Eladó nem felel. A visszaszállított termék bevizsgálásra kerül, az Eladó azok javíthatóságát vagy a cserejogosultságot megállapítja. A nem rendeltetésszerű használatból eredő károk és a felmerült költségek a vevőt terheli. A termékek egy része jótállási időn belül szervizköteles (időszakos felülvizsgálat, karbantartás, szerviz). Ezen termékekre a jótállás csak akkor érvényesíthető, amennyiben a vevő az előírt időközi felülvizsgálatot, karbantartást, szervizelést igazolhatóan időben, az eladó szervizében vagy más szervizre jogosult szakszervizben elvégeztette.
A jótállás megszűnése
Szállítás során történő árusérülés (ilyen kár bekövetkeztét az áru átvételekor a vevő és a szállító köteles jegyzőkönyvbe foglalni) nem tartozik a jótállás hatálya alá. Kizárt a jótállás mechanikus
- 4
-
sérülés, szakszerűtlen szerelés, szakszerűtlen üzembe
helyezés, szakszerűtlen használat, kezelés vagy tárolás miatt. Ugyancsak nem érvényesíthető jótállás a
használati utasítással össze nemegyeztethető használat, a rendeltetésszerű
használattól való eltérés, a dokumentációban vagy a
vonatkozó katalógusban feltüntetett üzemeltetési körülményektől eltérő
körülmények közötti használat miatt bekövetkező károk tekintetében. A jótállás és szavatosság a csúszó-, kopó
alkatrészek természetes kopására nem vonatkozik. Amennyiben a reklamáció
megalapozatlan, a szerviz a hiba feltárása után árajánlatot küld a vevőnek a
várható javítási költségről. Amennyiben a vevő vállalja a javítás költség
megtérítését, az eladó a javítást elvégzi, a javítási költségről a szerviz
számlát állít ki a vevő részére. Amennyiben a vevő nem kéri a javítást, akkor
az addig felmerült költségek kerülnek számlázásra (szállítás, hibafelmérés,
stb. )
Ügyfél észrevételek / reklamáció
A reklamáció érvényesítésének helye az Eladó székhelye. A kifogásolt árut eredeti csomagolásában kell visszaküldeni. Az Eladó nem felel a csomagolás elégtelensége vagy alkalmatlansága miatt bekövetkező károkért. Az igényérvényesítés feltétele a számla, a jótállási jegy bemutatása (amennyiben ki lett állítva/mellékelve a vásárláskor), és a meghibásodás leírása. A kifogás elismerése esetén a szállítási költségeket az Eladó vállalja megtéríteni, ellenkező esetben az a vevőt terheli. A szállítási költség nem lehet magasabb, mint az eladó által alkalmazott szállítási díj. A vevőszolgálat a javítás elvégzése után értesíti a vevőt javítás elvégzéséről, az áru átadásáról. Az áru cseréjére, vagy az ellenérték visszafizetésére csak abban az esetben kerülhet sor, ha a hibás árut sérülésmentesen, az összes tartozékával együtt küldte vissza a vevő és az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott egyéb feltételek is teljesültek. Az ügyintézéssel kapcsolatos kérdésekben ügyintéző munkatársunk nyújt segítséget
Elállási jog
Elállás Vevő részéről
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Fogyasztónak
minősülő Felhasználó a távollévők kötött szerződés esetén a megrendelt termék
kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a
szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. (Az elállási jog nem illeti
meg a jogi személyeket, vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el). Mivel webáruházunkban kizárólag jogi
személyek, vállalkozások vásárolhatnak, ezért a fent részletezett elállási jog nem érvényesíthető.
- 5 -
Ellálás Eladó
részéről
Jogi személyű (vállalkozások) Vevő esetén a megrendelés visszaigazolását követő
– az átvételtől számított 8 napon túli – Vevői elállás, felmondás, illetve
megrendelői érdekkörben történő meghiúsulás esetén a Vevő kötbér fizetésére
köteles az Eladó számára.
A kötbér mértéke 2 MFt alatti rendelési érték esetében a rendelési érték 10%-a,
2 millió Ft és a feletti érték esetében 20
%-a. Ha az eladó kifejezetten a vevő megrendelésére szerezte be az árut
(egyedi árubeszerzés), a kötbér mértéke 2 millió Ft alatti rendelési érték
esetében a rendelési érték 20%-a, 2 millió Ft és a feletti érték esetében
30%-a.
Felelősség
Mivel a webáruházban a termékek kiválasztását a Megrendelő
végzi, az adott alkalmazásra való megfelelőségért az Eladó nem felel. Ezért a
megrendelés leadása előtt kérjük, tájékozódjon a katalógusaink ajánlásai
alapján vagy kérje Munkatársunk segítségét! Szavatosság csak az eladó által
beépített, új eszközökre vonatkozik, a meglévő, régi eszközök hibájából adódó
károk szavatosság körébe nem vonhatóak.
Az Eladó nem felel a magatartásán kívül álló okok miatt történő késedelmes
teljesítésért, vele szemben ilyen ok miatt kárigény, kötbér( termelés kiesés,
elmaradt haszon, termék sérülés stb.) nem érvényesíthető. Az érvényesített kár összege nem haladhatja
meg a szerződött értéket. Az Eladó rendelkezik felelősség biztosítással.
Vevő köteles a szerződés teljesítése során tudomására jutó minden
információt, know-how-t és egyéb üzleti titkot megőrizni, bizalmasan kezelni.
Az Eladó kifejezett egyetértése nélkül semmiféle információt, iratot,
árajánlatot, dokumentációt, rajzot, ábrát vagy egyéb dokumentumot harmadik félnek
nem adhat át, vagy egyéb módon nem tehet hozzáférhetővé. Az Eladó ugyancsak
köteles a Vevővel kapcsolatos adatokat bizalmasan kezeli.
A kárveszély átszállása
A kárveszély – részteljesítés esetében is –az
átadás-átvétellel száll át Vevőre.
Tulajdonjog fenntartása
Az áru tulajdonjoga az áru átvétele és az ellenérték megfizetése után száll át a Vevőre . Az áru mindaddig az Eladó tulajdonát képezik, amíg Vevő a vételárat hiánytalanul ki nem egyenlíti. A tulajdonjog fenntartásra figyelemmel a fizetési késedelem bekövetkezte után az Eladó jogosult az árut birtokba venni, mely tény önmagában nem jelenti a szállítási szerződéstől való elállást. Vevő köteles minden, az Eladó tulajdonát képező áruval kapcsolatos jogokat befolyásoló tényt, körülményt az Eladóval haladéktalanul közölni.
- 6 -
Egyéb rendelkezések
Az ÁSZF-ben külön nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. Jogvitás esetekben először a Felek megpróbálják a vitás kérdéseket békésen rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, alávetik magukat hatáskörtől függően a Fővárosi Bíróság vagy a Fővárosi Ítélőtábla kizárólagos illetékességének. Amennyiben az Általános Szerződési Feltételekben foglaltaktól eltérően állapodnak meg a Felek, akkor Vállalkozási vagy Szállítási szerződés megkötése írásban érvényes, melyben hivatkozni kell arra, hogy az ÁSZF szabályitól mely részeiben térnek el. Jelen Általános Szerződési Feltételek minden kiadott árajánlat, rendelésigazolás és szerződés elválaszthatatlan része. Az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakon kívül javasolt a termék katalógusok ajánlásaiban foglaltak megismerése és betartása.
- 7 -